Kring van economen

Kring van Economen

In 2007 formeerde zich binnen de EAV de Kring van Economen. Deze kring organiseert, in navolging van de Kring van Juristen, enkele activiteiten per jaar primair voor de eigen achterban, de EAV-economen, maar niet economen zijn uiteraard ook welkom! Daarnaast organiseert zij in samenwerking met de Erasmus School of Economics (ESE) een of twee algemene activiteiten voor alle economenalumni, dus inclusief niet EAV-leden. Voor de organisatie van deze activiteiten is de steun van en samenwerking met de EFR van grote waarde!

Activiteiten
Ieder jaar valt een faculteit de eer te beurt om de jaarlijkse Dies Natalis van de Erasmus Universiteit Rotterdam te organiseren. Vrijdag 6 november 2022 was het aan de Erasmus School of Economics (ESE).
De Kring van Economen nodigde op 7 oktober 2010 Peter Bakker, CEO van TNT, uit om over “Duurzaam leiderschap” te spreken.
Op 2 december 2022 organiseerde de EAV Kring van Economen in samenwerking met de ESE en de EFR een bijeenkomst over Carrière, Inkomen en Geluk. Bekijk de video impressie van deze dag op YouTube.
Ook in 2011 waren de Economen Alumni welkom op de Opening Day van de jaarlijkse EFR Business Week. De dag werd afgesloten met een diner in het Rotterdamse Stadhuis. Bekijk de video impressie van deze avond.
De jaarlijkse EAV festiviteit rondom de geboortedag van Erasmus werd in 2011 mede georganiseerd door de Kring van Economen. Lees het verslag.

In 2012 is een themabijeenkomst Sport en Economie gehouden in het Topsportcentrum naast het Feijenoord stadion gehouden. Ook waren de economen alumni weer welkom op de Opening Day van de EFR Business Week. De dag werd afgesloten met een diner op Woudestein.

Meer informatie kun je verkrijgen via het secretariaat van de EAV te bereiken op eav@erasmusalumnivereniging.nl