Event Vital Living & BBQ

Spreker: Prof. dr. Liesbeth van Rossum
Organisatie: EAV i.s.m. Erasmus Sport

Prof.dr. Liesbeth van Rossum
Professor Liesbeth van Rossum is internist-endocrinoloog aan het Erasmus MC met als aandachtsgebied stresshormonen en de relatie met stress gerelateerde aandoeningen als overgewicht en depressie. Haar ontdekking dat de mate van stress af te meten is aan de stresshormonen in iemands hoofdhaar, vormde de aanzet tot weer nieuw interdisciplinair onderzoek. Tevens richtte zij het Centrum Gezond Gewicht op, waar innovatieve obesitasbehandelingen, toegesneden op het individu, ontwikkeld worden. Haar onderzoeksvragen vloeien voort uit behoeften die zij signaleert in de patiëntenzorg.

16.00 – 6.15 inloop
16.15 – 17.00 Vitaal@work beweegsessie inclusief korte presentatie over het Vitaal@work concept. No sweat guaranteed, omkleden niet nodig.
Meedoen is niet verplicht.
17.00 – 17.30 Interactieve kennismaking Erasmus Sportprogramma, met bijdragen van diverse verenigingen waaronder dans.
17.30 – 18.00 Gastspreker prof.dr. Liesbeth van Rossum, thema voeding en overgewicht.
18.00 – 18.15 Mogelijkheid tot rondkijken in het gebouw en wellicht alvast een eerste beeld van de nieuwbouw.
18.15 – 20.00 Barbecue

U kunt zich aanmelden tot uiterlijk 27 juni a.s. via onderstaande link.
Introducees zijn van harte welkom. Er zijn geen kosten verbonden aan dit evenement.

Afmeldingen dienen te geschieden uiterlijk 29 juni a.s. Voor afmeldingen na deze datum hanteren we een “no show” tarief van € 20,-. Wij hopen dat u hier begrip voor heeft.

Fill out my online form.