![]() |
|
Erasmus Universiteit heeft goed imago bij bedrijfsleven |
|
![]() |
|
De EUR heeft een sterk imago bij haar �zakelijke� omgeving: de werkgevers van afgestudeerden. De EUR scoort met name op zaken als hoogwaardig onderwijs, professionele organisatie en internationale ori�ntatie. Ook bij de eigen medewerkers domineert het zakelijke beeld: deze universiteit levert praktisch ingestelde afgestudeerden af, is goed in contractonderwijs en -onderzoek, doet onderzoek van maatschappelijk belang en staat internationaal sterk. Dit blijkt uit het rapport EUR - zelfbeeld en imago dat onlangs is uitgebracht. Het onderzoek is najaar 2000 in opdracht van de universiteit uitgevoerd door het onafhankelijke marktonderzoeksbureau Research International. De universiteit wilde weten of de gewenste identiteit van de organisatie overeenstemt met het externe imago dat de universiteit heeft, in het bijzonder bij het bedrijfsleven. Het onderzoek had een tweeledige opzet: enerzijds werden 500 medewerkers van de EUR ondervraagd naar het (zelf)beeld dat zij van de organisatie hebben; anderzijds zijn 500 personeelsmanagers van (middel)grote instellingen en bedrijven, verspreid over Nederland, gevraagd naar het imago dat de EUR naar hun mening heeft. Bij het onderzoek zijn met name de sectoren waar afgestudeerden van de EUR terechtkomen betrokken: de profitsector (industrieel, organisatie- en advieswereld, banken, profitdienstverlening, enz) en de non-profitdienstverlening (overheid, onderwijs, gezondheidszorg, enz). Sterk, zakelijk imago Volgens de werkgevers zou de EUR wel wat meer mogen investeren in de uitstraling naar buiten � de buitenwacht kent de slogans als �De universiteit die werkt� en �Voor denkers en doeners� nauwelijks. Ook zou de EUR meer aandacht moeten besteden aan het onderhouden van contacten met het bedrijfsleven. Genuanceerd zelfbeeld Noot |
|